Heeej :O)

Onsdag redan, SHIT vad veckorna går fort alltså!
23 arbetsdagar kvar innan SOMMARLOV!

Denna vecka har vi har Jättemycket att göra på jobbet...
Både måndag, tisdag & idag har vi haft runt en 100 lunch!
Å jag tycker verkligen de är hur kul som helst när gästerna kommer & äter MIN lagade mat & att de efter maten kommer till mig & ger mig en massa beröm för den! <3

Men jag tycker inte att de är lika kul att inte få normala luncher..
Man blir ju helt rubbad i huvet!
Jag har inte haft en enda normal lunch denna vecka... :/.
För oavsett vilken tid jag sätter mig & ska äta så smäller de på med folk....! De är tammefasen sjukt! Ungefär som folket vet... " nu ska kockan äta lunch...då går vi å stör" :/
Å eftersom vi bara är 2 i personalen så måste en stå i kassan hela tiden vilket betyder att ja får skippa lunchen... suck.

Tydligen har mitt ställe väldigt bra rykte :P ....och vårat största hot är ju resturangen typ brevid...som brukar ha fullt mest hela tiden... husmanskost där.
MEN.. nu har de haft de jättelugn i de sista... för folket kommer till mig :O) :O) :O)!! YEEEJ

Idag har vi haft 2 bokningar... en med fika & en med sallader & mackor. Skönt måste jag säga att man inte behövde gå ut & jobba ikväll alla fall :).
De är helt ok nån gång sådär.. men idag är ja sliten i hela kroppen känner jag :(.
Blir lite träning om ett tag, sen hem å se på burken...å så sover jag nog tidigt!

Igår var jag, Malin & Gunsan på Statshotellet..
Vi var bjudna på Krögarafton utav servera (en av våra leverantörer.)
Å ja var skapligt hungrig eftersom gårdagens lunch för min del bestod utav 3 gafflar med fisk & potatis...sen en chokladboll & senare en daimstrut ;)..
De smaka bra med grillbuffé med alla dess tillbehör, vin & sommardrink, kaffe...muffins, pannacotta av 100 dess slag ;) etc etc
.....men ja blev nog mest frälst i glassen :P...... De var vaniljglass med svarta vinbär & krossad choklad samt en hallon Sorbet... MUMMA!

Hoppas på lite gallej till helgen.. jag vill dansa!

pöss



Kommentarer
Postat av: Mel

Oooh bara 23 dagar, det är ju ingenting det! Va gött med lov för dig :-)

2011-05-06 @ 13:50:04
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0