Fredag den 13

Idag är det antingen en otursdag eller en turdag för många...
I mitt fall är de varken eller & jag har klarat mig hittills idag alla fall ifrån några galenskaper & jag tror inte att ja kommer drabbas heller...! Jag är inte speciellt SkrockFull på de viset! 

Fredagen den 13
, som inträffar en till tre gånger varje år,är enligt skrock en otursdag. Det finns flera olika hypoteser varför fredagen den trettonde uppfattas så. En grundar sig på att Jesus hade 12 lärjungar, och när Jesus blev förrådd var Judas den trettonde vid bordet. Det kan även ha varit så att det baseras på att det fanns 13 personer totalt och att Jesus korsfästes på långfredagen. Det var även så att Jesus dog på en fredag.


Min kollega hade däremot en jäkla otur då hon krockade med ett Rådjur imorse när hon skulle åka till jobbet! Fy Fasen!
De kunde gått värre än de gjorde... Rådjuret & bilen gick de åt h-vete.. men Gunsan - hon klara sig utan en skråma! Å de va ju tur de! :)

Även denna jobbvecka har gått galet fort! Nu är de bara 16 arbetsdagar kvar innan sommarlov! De är ju helt sjukt!

De betyder även att de är 1månad ( 33 dgr) kvar till Turkiet med familjen :) OCH så är de inte heller långt kvar till kroatioen då! :O)

Skönt att kunna åka på 2 helt olika semestrar :).
De första blir de antagligen inte så mkt sola av eftersom syrrans små är med & leker loppan...
så de blir nog mkt bad & bus :)
Andra semestern blir nog av dess lugnare slag .. då vi kommer sola, bada, slappa, dricka & äta gott! En njuta semester helt enkelt! :)

Helgen är HELT OPLANERAD! De ni!
Hur ofta sker de eg?
Ska försöka träna endel, promenera, städa, hinna med lite folk, handla en smula... ja tar helgen som den kommer... och de kanske tillåmed blir en fest som grädden på moset ;)

Nu måste ja fortsätta pyssla lite :)..

byyye :O)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0