Tankar & Idéer..

Både jag & många andra omkring mig vet ju att jag inte har planer på att jobba som kock i all evighet! De finns många för- & nackdelar med denna bransch!

....Svar Ja, Jag älskar att laga mat, baka, fixa & greja i köket... Men jag är även intresserad utav kost/hälsa/friskvård mixen...
så en kombination av allt detta hade suttit fint en dag :)

Därför har jag spånat lite på nätet & nu hittat en ev Utbildning!

Å jag vet att jag bara jobbat 4år som utbildad kock, men jag jobbade ju inom branschen innan de oxå..
Jag känner att ja vill utvecklas mera.. massor!

Å så känner jag att jag fått med mig hur mycket som helst på dessa år jag kockat!
Jag har ju alltid haft Jätteansvar & planerat menyer, gjort luncher, a la carte, buffér, kassor, egenkontroller, varu beställningar, catering, bokningar mm mm..

Jag vill helt enkelt ha mera!
Jag är sån som person :)! Jag verkar aldrig bli helt fulllärd & nöjd ;)...

På mitt nuvarande jobb så har jag ju en sk terminsanställning ...
Kort gott: Löper terminen ut, så har jag ledigt!
3 eller 10v, beroende på årstid!
Sen har de bara flytit på & man har fortsatt på tjänsten.. termin efter termin.

Jag trivs iofs bra på jobbet jag har, men vet inte om jag vill vara där i 4år till?
(de är så länge vi har kontraktet)

Jag kommer nog alla fall ta hem lite info & läsa lite om de hela!
Sen kan man alltid söka & tacka Nej om man känner för de! (om man kommer in då) :)

http://www.folk-hogskola.se/Friskvaardslinjen_9606.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0