Påsk Ledigt!

En dag kvar på påskledigheten... på tisdag är de jobb igen. Synd de, när detta underbara väder skall fortsätta en vecka till!
Men man ska väl vara lycklig över dessa 4-5 dagara man faktsikt har möjligheten att va ute i de underbara vädret!

I torsdags jobbade vi till 14. Sen blev de hemfärd mot Närke. :)
De va endel trafik, så de tog sin tid... men väl hemma i A-sund runt 16... å jag hann inte mer än in & så somna jag i soffan :P... nån timme sådär.
Sen var ja människa igen! :)

Cyklade ner till syrran med familj & blev bjuden på grillat! MUMS!
De blev hemmagjord potatisgratäng, pommes, grillat kött & kyckling, tzatziki, vitlökssås, mango raya & sallad. Å så slank de ner 2 öl på de! Hur gott som helst!
Efter maten blev de kaffe å chokladboll, sen va de sova dags för småkidsen..medans vi "vuxna" fastna i nån film på tv.
Cyklade hem runt 22 snåret & tvärdäcka i sängen hos mamma & pappa. :)

Fredagen var de sol igen :)...tog ett varv på stan med mamma samt hjälpte henne lite i köket till påskmiddagen...
sen så ja passade på att njuta i trädgården å sola.. samt läsa. Vilket ja gjort endel under påsk. Jag har ju haft sjukt lite ork då allergin bråkar med mig :(.
Så ja har passat på att gå på mediciner & latat mig!

Blev mera grillat på kvällen fast nu hos mamma & pappa. Kycklingspett med klyftpotatis & sweetchilisås, sallad. Å lite öl .):
Sen Tv & ganska tidigt i säng... har ju tv i sovrummet hos mor & far :P. Lyx för mig de!

Lördagen hände de inte alls så mkt mera... solning & läsning... pappa & jag tog ett varv i hans cab :).. en BMW Z3.. den är inte så ful ;)....


På kvällen hade vi Påskmiddag med släkten.
Idag har ja suttit barnvakt en sväng åt mosters charmtroll... sen solat en kortis & sen åkte ja hem mot k.stad!

Ja, de är skönt att åka hem till Närke en tur sådär emellanåt.. men ja saknar alltid karlstad efter ett par dagar... haha.

Imorn ska ja nog hänga med S. Blir väl att glassa i solen eller ngt :).

Nu blir de kvällsmat & The big C för min del.

Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0