75 deltidsdagar...!! :(

Jag fattar inte detta, HUR kan de ha en sån här regel...  ?!

Från A-kassans hemsida...
"Vad ska jag göra när de 75 dagarna är slut?
När de 75 dagarna är slut kan du välja mellan att säga upp dig från ditt deltidsarbete och bli heltidsarbetslös eller att fortsätta på ditt deltidsarbete utan att få ersättning från a-kassan."

De menar seriöst att man SKA SÄGA UPP SIG!!!!
För ingen klarar sig ju på de få timmarna man jobbar OM man inte får stämpla upp dom... Å VEM vill bli heltidsarbetslös & gå hemma å må skit?

I mitt fall suger detta ganska hårt... Jag jobbar mellan 25-75% i snitt /månad...   
Det drabbar verkligen nästan alltid fel personer anser jag!!
...........för jag VILL jobba så mycket som möjligt... !!!
Jag älskar att laga mat & stå i köket & exprimentera! Å jag ÄR bra på det!

MEN de finns lediga inga tjänster ..
Å ALLT går via kontakter ....
Å Jag har inte såå många kontakter eftersom jag e Närking från start......

Samtidigt  hänger ALLT på antal års yrkeserfarenhet....
SICKEN osis då att jag bara jobbat som utb. kock i dryga  2år & du ska helst ha jobbat 4-5år....
Å HUR ska jag kunna få mer erfarenhet om jag måste  avgöra inom kort om ja ska säga upp mig /tacka nej till mina få timmar jag får , vilka är min yrkeserfarenhet som jag verkligen behöver...

Är detta verkligen genomtänkt?
Jag är väldigt LESS på denna regel för nån dag kommer jag sitta i skiten & vad väljer man att göra då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0