...så var det måndag.

Å jag har avklarat min evighetshelg med jobb... (32h) ganska trött å sleten idag känner jag.... + att ja jobba mån & tis förra v... lite drygt 45h.s jobb då... :)

Å jag är fruktansvärt less på min grannes renoveringsprojekt!!!  
Kan man aldrig få sova ut??
Klockan 7.10 imorse satt de igång å riva å borra å slipa å jag vet inte vad... de börja förra veckan...   Är det aldrig klara??

Det är inte så skoj att behöva vakna till detta oväsen å inte heller behöva masa sig upp ... Men de är ju omöjligt att sova när det satt igång... jag blir så trött!
Å nu när jag är ledig - låt mig sova lite....!!
Varför varnar de inte ens grannarna ang att de ska renovera å väsnas i huset?! *konstigt*

Pricken över i.et var i lördags kväll.. jag var trött efter ett 11timmars på jobbet... låg å halv sov framför Expedition Robinsson... la mig i tid för engång skull... somna sött.
MEN klockan 2 var de nån jävel som stog ute på gatan å gapa å skrek på nån jävla "jens" i huset... säkert i 20minuter!
Väck gärna hela kvarteret!!  Tack.
Så när klockan va 6.30 å min klocka gick av... var ja lagom pigg å sur :(... dessutom hade man ju ställt om klockan Å de kändes tydligt....
Det va därför jag la mig i tid - men de var tacken jag fick för att vara klyftig! *galenskap*

Vet inte folk att man kan använda mobiltelefon å ringa till folk mitt i natta ist för å väcka alla?? 
Kan säga att de var inte långt ifrån att ja tänkte ringa störnings jouren....  men ja orka inte! Å vad skulle jag säga om killen hann försvinna innan de var på plats?

Så var de Lets Dance final i fredags...
Jag e fortsatt sur över att inte Morgan vann.. han kom jue 3a... :(. Sen hade jag hoppats på Laila..  deras slutnummer var ju rikitgt bra asså! Det rös i mig :). Vilken känlsa!
Men så vann Magnus...såklart.
Visst är de en konst att kunna dansa om man väger 150kg i muskler... MEN ja tyckte ändå inte att han skulle vinna... jaja.

Idag håller jag på å rensar i lådor Å skåp å sånt...  vad mycket skit man samlar på sig.. hehe!?

Hittade en massa intyg från Norge livet... det är ju nästan att ja får lust att åka dit igen med tanke på vad ja fick i lön därborta... jisses!  Jag hade ju mer eller mindre glömt de där med å dra ut FETA löner i outbildat skick.... 
Jag jobba ju med allt å inget...  bla. som resturangbiträde... detta var ju innan ja blev kock...  men den roliga biten var att jag hade 110 norska kronor i timmen på att vara biträde...vilket då var ca 130sv.kr/h!!!!
Det är fasen mycket mer än vad jag har idag i sverige som utbildad kock!
Det är ju SJUKT!!!
Undra vad en kock har betalt i Norge?

NU ska ja fortsätta rensa...

Adios

Kommentarer
Postat av: melanie

åk till norge och jobba som kock då:) det vore väl något;)



2009-03-30 @ 14:42:40
Postat av: melanie

aha ok, men då tjänar du ju säkerligen mer nu eftersom du är utbildad. Men jag förstår att du vill vara kvar hemma, jag skulle inte vilja joba i Norge. Och speciellt när du redan varit där en gång, så förstår jag att det är skönt att vara hemma:) vilket ställe jobbar du nu på?

2009-03-30 @ 17:24:14
URL: http://melanieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0