Melodifestivalen

Ja, de är ju samtals ämnet precis överallt nu... på tv.n , på radio, på stan , på jobbet.... osv

Personligen tycker jag att detta år är sämre än vanligt - än så länge... de är väl 3 delfinaler kvar än?
Jag förstår inte vitsen med å slänga in 6 delfinaler med 8 bidrag på varje..å sen rösta fram 2 till globen & 2 till andra chansen...samt nån internationell jury? Vad händer med dom då?

Vad hände med den gamla goda traditionella Melodifestivalen?? 

Jag har väl hört kanske 3-5 låtar detta år som är okej.. men jag kan inte påstå att de är speciellt hög standard på dom... mkt låter likadant eller som nån annan gammal dänga...  många texter känns påhittade över en dag? Kasst.

Hursom så har jag nte vart så duktigt å uppdatera mig här... men de har vart ganska mkt jobb,träning & annat... då hinner man inte. Sen att min dator ibland har "sura" dagar å inte gör som jag vill , har väl oxå sin poäng! ;)

Jag har ju alla fall vart i Näke ett par dagar! Trevligt att åka hem.
Så vad gjorde jag hemma:
* Middag hos mormor. Alla barnbarn & barnbarnsbarn samlade på typ buffé..hehe.. mormor va
   överlycklig att alla kunde komma på samma gång :).
* Sthlm med mamma. Shoppade ett par jeansleggings, kofta, klänning & en scarf.
* Utgång & middag i Örebro med vänner.
* Pulkabacken med systerson :)
* Bilfixning av pappa - min bil börja såklart streka dagen ja skulle hem - så jag blev kvar en dag extra.. jaja.

Sen var ja tvungen att åka tillbax för jag börja jobba igen! Så nu kör jag lite var å varann dag ... de e ju bättre än inget. Sen så hinner jag på så vis ikapp med träningen :). Ska iväg sen när de öppnar....

Igår storstäda jag här & tvätta!
Jag undrar då om nån nånsin försökt göra rent mina element....ojoj... de var inte de lättaste men de blev bättre alla fall... men UFF vad äcklig mkt damm som satt fast :(.
jag tror jag ska kolla med min hyresvärd om man inte kan få byta element till ett par "nyare" för detta måste ju vara farligt... om de samlas mkt mera damm kan de ju börja brinna? Å de är ju typ omöjligt att göra rent dom...!

Nu ska ja gå ut å gräva fram min bil....  de har ju snöat ngt sjukt mkt! :(
Å jag måste ju kunna ta mej in i bilen im orn bitti när ja ska till jobbet!

ha en bra dag !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0