Påsk

...idag är det långfredagen.. 
jag jobbar hela påsken utom annandag påsk... å idag har de fasen vart slitsamt    (man e ju ensam på storhelger)...  VÄLDIGT  mkt att göra på jobbet..
jag satt mej ner först runt 14.30 å käka lite mat.... Efter det trodde ja aldrig att ja skulle komma upp från den där sjukt sköna stolen igen... *skratt*
Sen har jag gått å mumsat på sånna där riktiga skumägg i choklad  & skumgodisar :)....  det var mitt bränsle idag de... OCH kaffet får jag inte glömma :)!!

Jag har planerat hela min påskmeny...

Långfredag lunch & middag:
* Påskbord med ägg, räkröra, kallskuret, sill x2, körbärstomater, köttbullar, korv, potatis /jansson, gräddfil + gräslök, must & en STOR godisskål :)
* Potatisgratäng & rostbiff, majs

Påskafton lunch & middag:
* Ugnsbakad Lax med citronsås & potatis, grönsaker
* Kalkon med potatissallad & tomathalva med örter

Påskdagen lunch & middag:
* Paj med grönsallad
* Kycklingfilé med ris & kall chilli/paprika sås

JA, jag vet - dom ÄR bortskämda!!

Under veckan har jag vart i Närke...
KOm dit förra fredagen... då jag åkte ner till syrran & Isac å lekte... MEN min idol har hamnat i trotsåldern - så han var inte så rolig å leka med...hehe..
LÖrdagen satt jag barnvakt åt Isac ett par timmar samt var hos Mormor en tur :)...  senare på kvällen for jag till laxå å besökte vänner! De blev en lugn helg med lite öl & nån grogg..samt film & massa skvaller :)... 
Söndagen var ja fortsatt kvar eftersom jag har ett "eget" rum hos dom i huset :)... så jag har många hem ;).. Under söndagen lagade jag mat... de blev lövbit med ugnsrostade örtmarinerade potatisklyftor & en bea.sås :)...  samt kladdkaka!
PÅ söndagkvällen skulle jag åka hem , men fick ett fint erbjudande om GRATIS BIO ... gratis e gott ...å 4 st for på bio... såg FAST AND FURIOUS... bra film :)!
Jag kom hem till mamma å pappa först måndag morgon igen eftersom bion blev sen :)..
Måndagen var jag &  mamma till Marieberg...  men ärligt talat tycker ja de e mest rörigt sen all ombyggnation!
Tisdagen skulle jag åkt till örebro å hälsat på mera vänner... men de sket sig pga jobb...  så ja hamna hos syrran.. å en till tur till örebro blidde de..
Onsdagen var ja å kika på lille rara William.. han är drygt 1 månad å vädigt söt :).
Torsdagen for jag hem hit igen.....
En ganska så fullspäckad vecka! Varvad med många långa promenader i solen !!

De är kanske inte konstigt att jag är trött som få nu? *skrattar*

Nästa vecka ska jag & L gå till badhuset & simma! Det ser jag fram emot!
ÄR DET NÅN SOM VET OM DET FINNS MOTIONSIM PASS?
...så man slipper alla ungar :P...

Ikväll blir de TV...å troligen tidigt i säng...

hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0