F**nskap

...för ichias nerven :(!!
Den borde inte finnas...

Vakna imorse utav att jag kände att jag hade lite ont i ryggen, tänkte att jag har väl sovit i nån konstig ställning - inte helt ovanligt :D.
Men sen ställer jag mej upp & känner hur de sticker som fasen i svanken..ner i rumpan & benen... 
Godmorgon & säg Hej till Ichias nerven :(!

Så hela min dag har jag vart mer eller mindre i liggande ställning eftersom de gjort minst ont då... samt att jag fått i mig en hel drös med smärtstillande tabletter & ingen mat.... FIN KOMBINATION... men ja har inte orkat lagat mat & jag tycker inte att smärtan e värd mat.. *skämt å sido*
Men när man inte kan stå normal utan att de gör ont - så vill man inte stå vid spisen....!!

FAKTA ICHIAS
Ichias är något som vem som helst kan drabbas av. Ett diskbråck ofta som trycker mot ichiasnerven. Detta ger en utstrålande smärta som, om det är Riktig ischias strålar nedanför knät. Finns även falsk ishias då orsaken tex kan vara att en muskel i sätet är spänd som "klämmer" ishiasnerven. 
Ofta är känslan molande, ibland huggande, djupt liggande över korsbenet och skinkan och ner på baksidan av låret. Kan även vara på framsidan över symfys. Smärtan förvärras ofta vid vridrörelser eller ojämn belastning. Vid tex gång på ojämnt underlag, eller i trappor, resa sig, sätta sig..osv.


Vad underbart det låter va??
Jag har tidigare haft små , lägg märke till SMÅ, problem med detta - men imorse trodde jag allvarligt att jag skulle gå av /dö...

Kommentarer
Postat av: carrie

sangria va inte så dumt förslag :)

2009-04-16 @ 21:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0