rättvist?

Hallå..

Idag är jag äntligen ledig & jag känner verkligen att jag behövde de!
Kroppen slår ifrån ibland & behöver vila... De e fasen tufft å pendla på timmar mellan 2 olika ställen..

Jag har jobbat hela helgen, 30timmar fredag till söndag..  Jag ska jobba resten av veckan. Därför behöver jag vara ledig idag!
Så ringer ena chefen å vill ha mig på jobb idag ändå , men ja säger Nej eftersom jag behöver vila.. då blir han sur!  Så ska väl inte en chef vara? Kan han inte förstå mej? Han visste ju att jag jobbat hela helgen lång..
Bara för jag är timtidare betyder inte det att jag kan jobba jämt å aldrig vara ledig... HALLÅ.... Rättvist?

Jag vet, jag är ung ..men inte fasen ska ja jobba mer än vad jag har ork till?
Dessutom jobbar jag i en tung bransch...
Man kan ju heller inte jobba bara för å vara snäll, man måste ju lyssna på sin kropp med...

Jag blir så less...  å samtidigt konstigt nog får man dåligt samvete för man sagt nej...
Men som sagt:  Man kan inte jobba jämt å aldrig få säga nej.

hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0