Byt regering tack...

Jag skapligt sur på den där jäkla regeringen vi har.. de bara skär ner på akassan hela tiden & detta kommer sluta med att svenska folket går under..
Å folk kommer inte ha råd att gå på timtid i längden, för du får bara 75dagar att stämpla när du har en deltidsanställning/ timtid..
Sen efter dessa 75 dagar e slut, måste du vara helt arbetslös för att kunna få stämpla igen..

Så där kommer valet & kvalet :
Jobba timtid utan akassa å kanske klara sig å kunna betala alla sina räkningar, eller bli helt arbetslös med full akassa ersättning?
För i dagens läge så skulle jag få ut mer i full akassa ersättning än vad ja får i lön i snitt / månad...
Att vara relativt nyutbildad kock är inte lätt... Man tar de som finns & jobbar däefeter samt får yrkeserfarenhet som är den absolut viktigaste delen i denna värld. De tar tid att arbeta upp sig å få kontakterna!

Folk kommer troligen välja att gå hemma bara för att ha råd å leva...!! detta e helt sjukt!
Tillåmed akassan tycker detta är helt sjukt...

Jag vill ju jobba massor, men klarar jag av detta då utan akassans backup?!
Vad gör man i en sits som denna??
Antingen måste du jobba så mkt att du klarar dej utan akassa (vilket inte är så lätt att veta om man fixar för en timtidare) , annars får du gå hemma 365 dagar å stämpla heltid. HUr kul är de då?
Jag säger det igen BYT REGERING!!!

Kommentarer??

Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kan inte kommentera om just detta, är inte så insatt i politik/regering och akassa.. :)

2008-04-24 @ 12:51:27
URL: http://ssandrew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0