regn å rusk

hejsan!

Ja, idag var de inge vidare väder..:(
...å jag ska åka hem till Askersund !!  Hmm...jag får helt enkelt köra lugnt! kan ju försöka alla fall....;)

Måste ta å kommentera Eurovision lite... det är ju pinsamt att Svealand måste kvala för nästa år...18 plats....hallå?! De va ju tippade vinnare...*skräll*
okej, hon som vann hade en bra röst, men inte va låten så bra inte.. å de va en himla blandning av hela skiten - opera, rock, pop å en å annan schlager....hm. vad sker med dagen schlager festival :(... illa.
Okej, de fanns en å annan bra låt... men inte så många....hmm

Veckan har i övrigt vart kort ;)...
skola endast tisdag å onsdag!
Tisdagen lagade jag en blomkål å purjolöks gratäng å en Tortilla (spank omelette)+ tomatsallad.
Onsdagen lagade jag: Gratinerade paprikor med pilaffris å färs. samt en rotfruktspytt med en grädfilsås.
Har 2 tema veckor med: soppor, grössaker, pajer, omeletter,ägg just nu.

Hade en hel del planering inför den kommande serveringsveckan (v.21) i tisdags...då jag ska sammarbeta med Lam (en söt liten thailändska) ...men hon var ledig denna vecka å jag är ledig mån å tis nästa vecka - så vi ses först på ONSDAG å kan planera ihop oss *gaah* .

jag har alla fall satt upp vår 3 rätters meny som vi ska laga:
Förrätt: Gazpacho
Middag: Basilika marinerad kyckling,basilika sky, rostad potatis å rostade rotfrukter
Efterrätt: Hallon å björnbärspaj med vaniljsås

Hoppas hon blir nöjd med mitt förslag :). Men de tror jag!

Annars har de vart en massa plugg denna vecka.. känner mig lite stressad angående å hinna med allt...mycket nu med tanke på all egen planering... men just nu -ligger jag i god tid =). *göööööööööötttt*

Har vart ganska mkt full rulle denna vecka med... men de är härligt... ibland känns de som jag inte riktigt hinner med allt ja ska å borde göra dock :/.
MEN jag tror inte att jag är ensam om den känslan...

nu ska jag packa klart här...sen diska...å hoppa in i duschen...

hejsvejs

Kommentarer
Postat av: melanie

åh va gött, kan du inte laga lite god mat till mej också;) ha det så gött hemma hos familjen!

2007-05-17 @ 21:33:42
URL: http://www.melanieee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0