äntligen hemma :)

hejsan!

Nu har jag äntligen hittat hem efter en långledighet i Närke.

Har haft fullt ös hela tiden sen jag kom hem :)....anlände till Askersund torsdag kvällen vid 21... då var jag lite lagom trött - de vräkte ju ner regn hela vägen hem...så de va lite ansträngande å sitta å köra.
Tacka fasen för musik - satt å sjöng för mej själv å diggade till Eurovision 2007 hela vägen hem...de fanns en del låtar som bra asså - så länge man slipper se dom som sjunger dom...många såg ju ut som "hejkomåhjälpmej" lixom.....
sen så var de var nästan ingen trafik, men ändå fick ja köra ganska sakta å lugnt. Rädd för å plana av vägen lixom :/.. såg endel bilar som låg i dikena...troligen planat av pga av vattenmassorna...! *uffa mej*

Jag kom hem samtidigt som mamma (hon sluta ju jobba 21)...så papsen hade fixat kvällsmat :)...vitlöksbaugetter å sallad...så dela vi på en flaska vin...sen sov jag gott kan jag lova =).

Fredagen var jag till mormor å hälsa på...fick middag, eller ärligt talat ringde jag å tiggde till mig en middag - orka inte laga å hon skulle ju ändå äta...eller hur?? ;)...
så var vi på en liten roadrip hon å jag...runt å kolla lite på landsbygden ;)....finns allt vissa fina områden även i Hammar ska ni se....hihi. 

Fredagkvällen var jag till Laxå...grillning på schemat. Så de var en mysig afton...tog de ganska lugnt dock. Så kolla vi på Spiderman 3...men jag somna *skräll*
de var tänkt att vi skulle bowla med...men tiden gick så fort....vi var ju tvunga att uppdatera oss lite...haha...så ofta träffar jag inte laxåfolket!
bowlingen kan vi ta en annan gång =).

Lördagen träffade jag hilda å Thea....ojoj, vad hon hade växt....så söt å rar =). Nu var hon 3 månader...de går fort som skruttan! lyckades ta några foton alla fall :).

....sen på em/kvällen var de passa Isac på schemat...även han växer som ogräs...haha.. han prata en massa å hade all energi i världen trots att han var sjuk å hade feber..! *kids*
Men de gick bra...han somna till sist! å även jag...haha. men innan ja somna hann mamma,pappa å jag kolla på göta kanal 2 alla fall...!
....mamma som hade tjatat mest om filmen somna först...*bra jobbat mamma*

Söndagen vakna jag kl 7.20 av en isac som ropade på mej.... 
- ia, ia...hoho...
då ville han upp...men inte ja...men vad hade man för val? hehe... jag ska INTE ha barn än *haha*....även om de e väldigt söta å rara osv...men nää... runt 28-30 e nog mer aktuellt...så ja hinner med lite mera av  mitt liv...
resten av söndagen bestod av leka med isac å promenera x2 =). De va ju så härligt väder så jisses! Grilla på kvällen :).

Måndagen var Ullared...gick upp kl 4.15...åkte kl 5! lyckades somna ett par ggr i bilen - helt omedveten...*haha* ... Vi va framme vid 9 tiden... de va inte alls mkt folk...hur gött som helst.
Shoppa för lite dryt 3papp ;)... köpte nästan bara sånt ja behövde...hihi...lite skit kommer ju alltid med i vagnen...ops. men de va en trevlig dag.. 
var hemma kl 22 i askersund igen...då va de bara å gå å sova....trött dam!

Å idag e de tisdag....vakna av en sån där jäkla telefonförsäljare som ringde kl 8.15 å ville prata med pappa.....*gaaah*.
Vad e de för fel på folket - man sover då, om man e ledig! eller annars jobbar man ,lixom mamma å pappa...eller e i skolan, som ja skulle vart men va ledig idag....
Hur som helst så ringer man INTE till folk innan 9.30....ibland behöver man sova ut...men nä...de fick ja inte. :(
så jag gick upp....tog en dusch, slängde i mej lite frulle...sen åkte ja... handla lite på vägen....så ja var hemma vid 12 redan .....detta e en lång dag....för nu e kl bara 17...å ja har gjort allt ja ska å lite till....hmm.

ikväll e de alla fall Ugly Betty å DH =)....å imorn e de skola med serveringsvecka....! jahapp...:/

hejsvejs

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

wohoo!
fullt upp ser jag :) jag vill också shoppa!

2007-05-22 @ 17:10:24
URL: http://sandriisen.blogg.se
Postat av: melanie

tja!! jovisst är det bra att gå på timmar om man ser det så att man tjänar mera, men jag föredrar ju såklart rad och månadslön igen hehe. nej men man får ju jobba 165 timmar, men det är ju efter det som man ska ha kvaliciferad övertid isf;)

2007-05-22 @ 17:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0