kallt helt plötsligt :(

Haft ännu en dag i skolan...trevligt som alltid :). Idag har jag gjort znitzel, skysås å klyftpotatis. Smaskigt :).

Håller fortsatt på med de där metodrecepten...33 stycken, men jag har bara 8 kvar. * Bra jobbat damen * . Tänka sig att de alltid är lika kul å komma till skolan, jag känner att jag verkligen valt rätt väg nu =). Underbar känsla. De är så otroligt kul VARJE dag å alla klasskompisar är hur trevliga som helst!


Nu är de som sagt bara de här sista provet på steg 1 som jag ska hinna med...har fått göra om mina planer lite granna, de stämmer inte så som jag vill att de ska göra...hm. Kommer troligen göra provet nästa vecka istället.

Sen har ja uppsatsen om Branschkunskap som ska lämnas in oxå... sen e de praktik i 5 hela veckor :) och jag vet inte alls vart jag ska vara. Man får ju bestämma själv om man har någon idé....de var just de! *skrattar*.

Jag äter ju i stort sett ALDRIG ute på resturanger... Någon som har tips på bra resturang i Karlstad?? =)


Sen kommer jag till nästa problem, välja inriktning! Storhushåll eller A la Carte....jaha... ingen aning.

Ska alla fall välja att ha praktik på ett storhushåll och en a la carte resturang under min tid i skolan..bara för att kunna få se skillanden.

Jag tror personligen att det är roligare med a la carte :)...men de vet jag ju inte riktigt än. Men jag har lite förkärlek till uppläggningar osv. Man kan göra så mycket fint med mat.. man äter ju verkligen med ögat :). Man kan tillåmed få en kalopps å se fin ut på en stor vit tallrik med en liten grön kvist på! Otroligt. =).


Vad hände med solen å våren? Nu när jag gick hem så var de riktigt kyligt ute..de blåste och var mulet :(. Nu blir ja butter här.. jag som mådde så bra av solskenet!

Men sån tur att jag har en härlig vän på besök, A-L. Hon kommer snart flytta till denna härliga stad...Jag tror att hon kommer trivas hur bra som helst! Det är svårt att inte trivas här om jag får säga min mening!

Vi ska gå på bio sen kväll :) och se "Se upp för dårarna". Ny svensk film, troligen en kul film. Jag brukar gilla svenska filmer =)!! Imorn åker A-L hem till Norge igen...och jag ska till skolan...sen tar jag en tur hem till Närke och mamma å pappa!


Ha de gott ;)..


Kommentarer
Postat av: melanie

det finns ju hur många restauranger som helst i stan;) Hoppas du får en bra praktik i alla fall :)

2007-03-15 @ 17:29:06
Postat av: Sandra

mäh! Jag som tänkte att du skulle med ut den här helgen.. Blir troligen min sista helg på väldigt länge i Karlstad. :(

2007-03-16 @ 07:18:51
Postat av: melanie

nej jag vet faktiskt inte det, är inte säker på att han ska göra några spelningar i sommar heller:((

2007-03-16 @ 07:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0