Jisses :(

Vakna imorse med denna underbara huvudvärk IGEN.. nu har jag haft ont i huvudet i över en vecka och jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt ??

Ringde till vårdcentralen där jag fick höra att de hörde till min dåvarande dunderförkylning...jaha?! Men varför har jag då fortsatt ont i huvudet å ingen förkylning? Jag mår ju bra förutom huvudvärken... ! *konstigt*
Här får man minsann inte hjälp om man inte valt familjeläkare...jaha, å när skulle jag gjort det? man kan väl inte tänka på allt?
Så nu har jag valt och skickat in en blankett till vårdcentralen...å får svaret "Du står nu på KÖ för att få en familjeläkare".. jasså? Kösystem? Vad händer den dagen jag blir sjuk igen då? konstigt system..

Jagär SÅ trött på å vara hemma å må lite halv kasst sådär...har ju vart hemma totalt 2 veckor på en månad.. Därför gick jag till skolan igår igen :). De är så fruktansvärt tråkigt å bara vara hemma å gå.. ...jag AVSKYR å vara sjuk. de är såå tråkigt! Livet bara rusar förbi en...
Sen känns de ju som man missar så mycket i skolan...visst, alla har sitt tempo och gör lite som man vill bara man gör de man ska. Men man har ju ändå en plan i bakhuvudet att då å då ska jag göra prov osv. Nu stämmer inte min plan så bra längre... *jäkla influensa-tider*

Har alla fall kommit igång lite smått och träna nu igen.....efter ett uppehåll på typ 3månader...KÄNNS UNDERBART! Många promenader i solskenet och lite pilates på de :). 
De e konstigt vad fort de går att lägga på sig ett par kilo...bara för att man slutar träna en kortare period...?! Sen så underlättar de ju kanske inte att jag går kockskola...*skrattar*. Man äter och smakar på lite av varje...hm.
Men man mår så fruktansvärt mycket bättre av å röra på sig lite, sen att vädret är kanon gör det hela ännu roligare och lättare!
Jag hade +14 grader å stor sol i mitt fönster härromdagen =). NU kommer våren, jag känner de å det är en så härlig känsla :)!

Hursom helst var jag mer än laddad för att gå tillbaka till skolan igår igen :). Vi skulle ha frilufsdag med inrikting "hälsa och friskvård". De var en härlig dag med solen på topp =)! Promenerade typ en mil totalt...gick runt sjön (hammaröleden). Sen kom vi till Mariebergsskogen och där hade vi frågesporter och grillade korv :). Riktig mysig stämmning! Fast idag har jag mer än ont i kroppen - lite otränad dam ÄN :(.

Fast dagen börja väl inte så bra som jag hoppats...*haha*.
Var lite trött eftersom jag inte gått upp tidigt på en evighet.. så jag hade extra väckning via telefon ;)...så de börja väl bra MEN 
...sen så spille jag såklart ut kaffekoppen på min VITA vardagsrumsmatta...så numera luktar det kaffe i min lya :/. Å så är de en stor brun/gul fläck där som verkligen inte vill försvinna....vad gör man?
Sen skulle jag springa upp till bilen...satt mig i, vred om nyckeln...MEN pärlan var tvärdöd :(. *PANIK*
Frågar en rar gubbe på parkering om vad som hänt och vad som är fel?? Förvirrad som tusan, jag kan vekligen 0 om bilar... han sa att batteriet måste vara urladdat..
- jaha.. tänkte ja.. å inga startkablar hade han...attans!
...ringer till papsen som är min alldeles egna mekaniker :)...hade samma panik kvar å börja fråga 1000 frågor..samtidigt som jag småsprang till skolan... ojoj.
Han sa alla fall åt mej å lugna ner mej och fråga på skolan om nån hade startkablar...vilket jag gjorde men ingen hade :(. Så jag tog en andra chansning och gick förbi gamla jobbet å kolla där... men NÄ.
Kommer alla fall få hjälp idag av en snäll dam på jobbet som ska komma hit efter hon slutat och hjälpa mig starta bilen..  så tar hon med sig Linda så ska jag å Linda åka på Roadtrip i Värmland sen...bara för att ladda upp batteriet....HOPPAS för guds skull nu att de funkar. Ingen större lust att lägga ut en massa cash på ett nytt batteri just nu!

Kommer ägna största delen av dagen till å plugga idag! Jag måste ju...skulle mer än gärna bara vara ute hela dagen igen å njuta av solen :). Men de går inte...skolan måste komma i första hand nu. Ska hinna ha ett prov till + en uppsats inom 3 veckor... sen är det praktik som gäller i 5 hela veckor :)...nånstans.

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Kimzza

Vad rosa din blogg är...

2007-03-13 @ 15:22:08
Postat av: melanie

hmm, jag har inte heller valt familjeläkare. kanske borde börja fundera på det då, om man skulle behöva hjälp snart. haha!

2007-03-13 @ 16:48:25
Postat av: Linda

Gud va trevlig våran roadtripp var :-D

2007-03-13 @ 18:43:35
Postat av: melanie

du är utmanad! läs bloggen för info;)

2007-03-14 @ 14:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0