hem ljuva hem :)

Japp, då var man hemma i Karlstad igen efter att ha vart hemma i Närke över helgen. Skönt å komma hem till mamma å pappa å bli lite ompysslad ibland :). Ätit en massa gott (som jag fick laga - SKRÄLL)...sen bara vart å kollat tv å myst.

Vaknade såklart klockan 7 på lördag morgonen...inte så jätte kul..men men..vad gör man?
Jag gick upp å åt frukost, läste nerikes allehanda å njöt av solskenet :) ...sen kom Isac (systerson på 1,5år)  å skulle ha barnvakt..eftersom syrran ligger hemma sjuk i bihåleinflammation å danne skulle på möte med jobbet... Sicken tur att moster var hemma å kunde sitta barnvakt då!
Promenerade en låååååång  tur runt i askersund med mamma å isac ...kan säga att de var ganska jobbigt å gå å dra på en barnvagnen i 1,5h...haha... vi gick ju lite skogsvägar och sånt...jag är inte direkt van med de..fniss.

Sen åkte vi till mormor på middag. Hela högen - mamma,pappa,jag å isac. Vi fick kött å gratäng ...så otroligt god gratäng - vad är hemligheten mormor?.
Var där hela eftermiddagen...vi åkte hemåt runt 16 å stanna på konsum, köpte en stor påse med gott å dela på till  tv.n =). Härligt. Finns alltid något å kolla på tv hemma hos mamma å pappa. De har ju typ alla kanaler i hela världen...*skrattar*..alla fall en massa mer än vad jag har här!

Söndagen var de regn, snö, hagel, blåst å ruskväder typ hela dagen :(... så jag ägna dagen åt att plugga inför mitt prov jag ska ha i veckan...  på eftermiddagen kom syrran å isac förbi på fika...så då fick jag äran å leka med pysen igen..*hehe*...han e heltokig - troligen vildaste ungen i stan...men oj så söt å charmig *skrattar*.

Måndagen åkte jag till Örebro... fastna såklart på Marieberg köpcenter - vilket inte alls var meningen..MEN de fanns ju alldeles för mycket fint å nytt för att jag skulle klara av å gå förbi affärerna...:/...OPS.
Köpte BARA en tröja å ett skärp, så jag var en duktig flicka måste jag säga. Pröva desto mera kläder :)... Köpte lite kläder till Thea å en nalle :). Thea var så söt å så liten...hon föddes ju den 21/2 så hon e ju bara ett par veckor!  Hon sov så sött i min famn...skrek ingenting :). Myspys.
Men jag ska inte ha barn ÄN...jag har en del å greja med innan dess.. fast ja kan ju inte ljuga å säga att de inte vore rart med en liten bebis..
Herregud, jag e bara 24 så jag har all tid i världen. *skrattar*

Kom hem till Karlstad vid 17 snåret...då hade ja bokat tvättid...å de håller ja på med än :(. Inget kul å ha tvättstugan..men man måste ju..

Imorn e de skola igen -  Å NYA ELEVER...wie...de ska bli intressant kan ja lova.
Så ska jag kaga rödspätta imorn med duschesse å vitvinsås :)... samt plugga mera inför provet!

Nu ska ja se på CSI om en stund...måste kika till tvätten först bara...

men ha en trevlig dag/vecka gott folk :).

Tjing!

Kommentarer
Postat av: melanie

ojoj, låter som en välfylld helg:) mysigt att umgås med familjen! och detsamma till dig! :)

2007-03-20 @ 05:54:53
Postat av: Sandra

Jadu, vet inte varför han håller på såhär faktiskt.. Det är ruskigt jobbigt vill jag lova. Börjar kännas mer å mer nu att jag inte orkar med detta mer.. Känns som att han på ngt sätt kommer vinna, att han kanske kommer lyckas förstöra mellan mig å Matte fastän Matte har lovat att så kommer det aldrig bli. Vette tusan vad jag har gjort med benet :S Har så på kommentarerna ifall Binar skulle hitta hit å kommentera ngt dumt.. :S
Vadå nya elever förresten? :D
kramis!

2007-03-20 @ 22:35:31
URL: http://sandriisen.blogg.se
Postat av: Jolie

Jo visst vettu. Men jag ska ju inte börja plugga förren i höst.
Sen vet jag inte om jag kommer tycka om det, ´men det kan man väl aldrig veta?!

Skulle vara kul med nått annat oxå. Kanske ska blir rik?!
haha

2007-03-20 @ 22:38:49
URL: http://jolie-zeta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0