Helg!!

Japp, så var de helg IGEN...helt otroligt vad fort det går! Är de meningen att man ska hinna med? ojoj.. har alla fall gjort allt jag ska inför prov 3 i skolan idag! Så nu är det bara å plugga,plugga å plugga!
Detta prov handlar om näringslära....inte alls lika kul som matlagningskunskap som jag hade prov på senast... men de funkar!
Ganska intressant de där med de 6 huvudgrupperna - protein, fetter, kolhydrater, vitaminer, mineraler å vatten! Hur de funkar å vad de är bra till å i vilken mat de finns osv. Har fått en hel del svar på varför jag ofta är trött å har ont i huvet osv. Jag har troligen brist på nån stackars vitamin :(. Så går de när man är kräsen i maten...*skrattar*
Men jag lever gott för de ;)!!

Är fortsatt lite butter över vädret... man blir ju lurad hela tiden av detta vårväder! Ena stunden är de fint å varmt, sen andra stunden kallt å mulet! De är inge kul...:(.  Men NU är de solsken alla fall, HOPPAS den håller i sig över helgen nu bara...underbart isf!

Läste Carolina Gynnings bok "Ego girl" för en tid sedan... den kan  jag verkligen rekommendera till er som läser! Jag läste ut den på 2 dagar...jag kunde inte sluta läsa..haha. Fängslande bok.
Carolina måste vara en väldigt stark tjej med mycket skinn på näsan! Tänk vad mycket hon har vart med om... uppväxten, modellkarriären, alla resor, alla konstiga folkslag hon träffat, drogerna, hennes konst...ja, de finns lite av varje i den boken - bitar från hela hennes liv...
Man får läsa om modellvärldens hemska baksida -  alla är i stort bulimiker eller anorektiker. Äter massvis, SPYR inom 2 timmar! De var ju vardagsliv för henne...jisses!
Alla droger - hon berättar om känslan, man kommer till en helt annan värld - läskigt. Speciellt för en som verkligen är emot droger å har aldrig testat MEN har blivit erbjuden. Men NEJ TACK, jag klarar mej bra på en vanlig fylla med lite alkohol. Då kan man ju kontrollera sig alla fall!

Nu har jag alla fall valt praktikplats! Jag ska vara på Freden i stan... de blir säkert hur bra som helst! Så där finns jag under 5veckor med start v 14! Spännande!

Nu ska jag sätta mig i bilen å åka hem till Närke! Till mamma å pappa en sväng... sen ska jag till örebro å hälsa på bebis oxå =). Men jag är tillbaka på måndag igen - fram tills dess får alla ha de så bra ;)!!

Trevigt helg!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visste inte vart jag skulle svara, så jag gör det här: Klart jag tycker det är kul att baka! Älskar att baka :D

2007-03-19 @ 18:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0