Ojdå...:S

Har anlänt hem till mamma å pappa i askersund, vilket jag gjorde igår kväll redan...men men..

Igår var de kalas för pappa som sagt....det var jag å mor å far, mormor, syrran å danne å isac :). Vi åt grillspett - kyckling å fläskfilé å potatisgratäng YUMMI....drack en massa gott vitt vin oxå ( JP)....sen somna jag ganska sött framför tv.n vid 22.30...hihi.

Idag har den största delen av min dag bestått av att sitta ute i solen i min fina turkosa bikini i sällskap med mamma å så har vi druckit vitt vin ;)...(califonia white)
Har verkligen haft den där känslan å njutit av dagen rejält...bara vara å må gott lixom! Underbart!
Nu låter de inte alls bra bara för jag druckit vin i 2 dagar..haha...men de e ju sommar, sol å ledigt...så who cares?! jag har ju druckit i små mängder lixom :D..

Det roliga av allt med vin drickadet var att jag satt å läste en tidning å så kom just detta upp:
VISSTE DU DETTA OM ALKOHOL?
- Rökning ökar risken att bli beroende av alkohol

- Du blir mera känslosam å sugen på sex efter ett par glas vin

- Minnesluckor är ett tecken på en hjärnskada orsakad av alkohol

- Det är större risk att bli beroende av alkohol om du dricker dig jättefull 1ggn/v än om du dricker 1 glas vin /dag

- Du blir rastlös om du dricker mycket och ofta..

Ja,de är ju sant allt de där...tyvärr..haha.. å så sitter jag här med mitt vinglas...å jag e ganska rastlös förtillfället..hahahaha....GALET!
Men inte slutar jag dricka alkohol bara för detta... de är ju gott med vin å öl osv...det är ju därför man dricker de.. jag skulle aldrig dricka något otäckt lixom.. sen ibland dricker man lite mer å blir full...så är de..haha. Å kul är de ;)....livet e allt bra galet men härligt :).

Idag på fm var vi ner till torget (jag, mor å far) -kolla invigning av Tradjazzen, vilken oxå hade 25års jubileum...de va MASSOR med folk...kändes nästan konstigt å trodde knappt jag var i askersund..hehe.
Många turister dock som kommer för å vara med på jazz festen...

Ikväll blir de väl ner å kika på folk å ta ngt i öltältet :)...sen imorn e de dopet..

tjing!


Kommentarer
Postat av: melanie

precis! det är sommar å sol och när man är ledig ska man njuta!! det är rätt stor skillnad på att suparfesta 2 dagar irad, och att sitta hemma med ett glas i handen i solen. låter som att du har det skönt i alla fall, har också njutit av solen på vågmästaren idag - härligt!:)

2007-06-16 @ 18:08:59
URL: http://www.melanieee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0