Aprilväder...

....ja,de kan man verkligen säga...! å jag e jättesur :(.

Jag vet att april symboliserar alla 4 årstidena...sommar, vår, vinter å höst!
Det är ju ganska coolt egentligen...MEN inte fasen trodde jag att de skulle bli ett fjärde bakslag å börja SNÖA igen :(. Lite regndroppar vore okej, men INTE snö....!!
Nu är jag så trött på snö å slask så jag vet inte vad.. jag kände ju att sommaren var på G jue...men jag hade visst fel. Okej,det kanske vänder och blir varmt om 2 dagar igen, man vet ju aldrig med detta aprilväder...! De kanske e lika bra de ?

Min påsk blev väl kanske inte riktigt som jag planerat...
Jag hamna nämligen hemma hos mamma å pappa i askersund på stor påskmiddag på långfredagens eftermiddag. Massa mat å snaps...*hihi* 
Jaha...inte alls så som ja tänkt mej, men men...de va trevligt alla fall.
Tog 2 flugor i en smäll så jag firade syrran den dagen istället för nästa helg...på så vis behöver ja inte köra hem 2 helger i rad :). Gött de..kan jag göra lite nytta här hemma istället :).

Påskafton var jag med syrran, Danne å isac å hämta påskägg till lsac på Torghallen...en tradition som håller i sig :). Så han var utklädd till påskagubbe - kan lova att de var en del protesterande, gap å skrik innan han var klar...*skrattar*.
Så tog jag mej en promenad hem från stan...samt var på jakt efter sånna där goda chokladägg...som inte fanns nånstans i hela stan. Hitta på konsum, men de var fel sort...skräll!!

Papsen hade under denna tid hunnit med å bytit mina däck på pärlan ;)... så nu rullar sommardäcken! Härligt!
Så tog vi ett varv ner till macken å ställde in min pärla i tvätten...den var ganska lortig..blir inte så ofta tvättad som den borde bli...hmm.
Sen blev de en ganska lugn påskafton...kolla på film: 7 år i Tibet - bra film! Den gick på tv4film...så pappa å jag la oss i varsin soffa å kika..mamsen jobba till 16..  Kvällen blev tacos...å singalong...sen sov jag ganska gott i soffan..haha. Sleten efter ha lekt med isac...!

Vakna klockan 8 imorse...klev upp...gick ner å åt frukost med mamma som redan var uppe.. läste Nerikes sen gick jag upp å duscha, klädde mej å åkte sen hemåt. Var i Karlstad igen vid 11 tiden.
Dona lite här hemma...började jobba klockan 14 på RC. De gick bra, fanns inte så mkt att göra...4 patienter av 11 inne...hehe...lugna gatan med andra ord.

Imorn ska jag tvätta...jättekul - eller inte. Sen greja lite här hemma... kanske städa? Skulle allt behövas - men de handlar om ork å lust där...fniss.
 
hejsvejs

Kommentarer
Postat av: melanie

amen shit!! 4 patienter bara, rena semestern! haha vi har väl fullsatt när jag kommer tillbaka, hahah. skönt att jag inte var den enda som hade en lugn påsk i alla fall:)

2007-04-09 @ 11:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0